Ομιλία του Κ. Καραμανλή, Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών

Για «εικονική πραγματικότητα» έργων από την προηγούμενη κυβέρνηση και τέσσερις βασικές στρατηγικές με έναν κεντρικό σχεδιασμό με σαφή και ενιαία κριτήρια ως προς τη νέα γενιά των έργων από τη σημερινή κυβέρνηση όσον αφορά τα μεγάλα έργα υποδομών, έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στην ομιλία του στο Athens Investment Forum.

«Η προηγούμενη κυβέρνηση πολλές φορές εξήγγειλε μεγάλα έργα, μόνο και μόνο για να δημιουργήσει εντύπωση ότι δήθεν προχωρά στην υλοποίησή τους δημιουργώντας τελικά μια εικονική πραγματικότητα. Τα παραδείγματα είναι πολλά: Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα από αυτά ενώ για το Πάτρα – Πύργος που ήταν έτοιμο, ως ενιαίο έργο από το 2015, τελικά έγινε κατάτμηση με το επιχείρημα ότι το έργο θα γινόταν πιο γρήγορα για να φθάσουμε στο σημείο όπου τώρα κινδυνεύει να απενταχθεί. Αντίστοιχα και με το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, η προηγούμενη κυβέρνηση ισχυρίστηκε ότι το έχει δημοπρατήσει, ενώ έχει δημοπρατηθεί ουσιαστικά η …ιδέα του έργου και κάποια σκίτσα».

Ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι η σημερινή κυβέρνηση έχει παραλάβει «μία κατάσταση που είναι δύσκολη και με προβλήματα που δεν μπορούν να λυθούν μέσα σε μια ημέρα, ωστόσο θα ακολουθήσει τέσσερις βασικές στρατηγικές: Καταρχάς ξεκινάμε από την παραδοχή ότι τα μεγάλα έργα υποδομής πρέπει να αντιμετωπιστούν ως εργαλεία ανάπτυξης και όχι ως εργαλεία παραγωγής ψήφων. Επιπλέον θα πρέπει να υπάρξει συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

Ο ίδιος ανέφερε ότι τα λεγόμενα «ώριμα» έργα τη δεδομένη στιγμή είναι λίγα: «Πρόκειται για το νότιο και το βόρειο κομμάτι του Ε65 όπου χρειάζεται συνεννόηση με τις υπηρεσίες της Ε.Ε. το έργο για το αεροδρόμιο στο Καστέλι, που όμως δεν έχει πάρει επισήμως το πράσινο φως για τις πρόδρομες εργασίες, το Πάτρα – Πύργος για το οποίο θα πρέπει επίσης να έχουμε την έγκριση της Ε.Ε.». Ο ίδιος έκανε λόγο για «μεγάλα πισωγυρίσματα που έχουν γίνει στο μετρό Θεσσαλονίκης, και την απίστευτη ιστορία στον σταθμό του Βενιζέλου που πρέπει να τελειώσει ως ενιαίο το έργο μέχρι τον Απρίλιο του 2023».

Ως δεύτερο βασικό άξονα από πλευράς των πρωτοβουλιών της κυβέρνησης ανέφερε ότι πλέον «είναι ώρα να κάνουμε αυτό που λείπει από τη χώρα, έναν στρατηγικό σχεδιασμό της νέας γενιάς έργων, που θα είναι πλήρως τεκμηριωμένα ως προς τη βιωσιμότητα, τη σχέση κόστους – οφέλους κ.τ.λ. Εδώ μπαίνει και το μείζον ζήτημα της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, ενώ είναι εύλογο ότι στη νέα γενιά των έργων τοποθετούμε τα σιδηροδρομικά και την ηλεκτροκίνηση».

Ο ίδιος υποστήριξε ότι θα πρέπει να δοθεί βάρος σε θεσμικές παρεμβάσεις, καθώς επίσης και στην υιοθέτηση πρακτικών του εξωτερικού, ενώ χαρακτήρισε ως βασικό ζήτημα το οποίο θα πρέπει να τεθεί επί τάπητος, αυτό των μεγάλων εκπτώσεων στα έργα. «Επιπλέον θα πρέπει να αξιοποιήσουμε προς όφελος της ανάπτυξης τα οφέλη από τον κλάδο των μεταφορών: Ενδεικτικά, ο κλάδος των logistics είναι ιδιαίτερης σημασίας για τη χώρα, όπου ο Πειραιάς και τα λιμάνια του Βορρά μπορούν να αποτελέσουν σημαντικές πύλες εισόδου».

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρη την ομιλία

Δείτε εδώ το video της ομιλίας: