Κυρίες και κύριοι, καταρχήν θα ήθελα να συγχαρώ τους διοργανωτές για την υλοποίηση του 2ου Athens Investment Forum. Μία εκδήλωση που αποτελεί πλέον έναν θεσμό.
Μάλιστα η συγκυρία διεξαγωγής του Forum φέτος είναι τέτοια που μας δίνει τον χρόνο και τον τόπο για να ακουστούν οι στρατηγικές ανάπτυξης του μετρό και του τραμ στη χώρα μας.
Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ δεν κάνει μόνο αυτό που υποδηλώνει ο τίτλος της εταιρίας, δηλαδή το μετρό στην Αττική. Κάνουμε και το μετρό στη Θεσσαλονίκη, καθώς και το τραμ στην Αττική.
Θα σας πω για τη διαχρονική αλλά και τη μελλοντική συμβολή της εταιρίας στην ανάδειξη και στις επενδύσεις της χώρας μας. Όπως βλέπετε, κατά την τελευταία εικοσαετία η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει θέσει σε λειτουργία και κατασκευάσει 60 χιλιόμετρα γραμμών μετρό με 64 σταθμούς στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, συνολικού κόστους περίπου 7,2 δισεκατομμύρια ευρώ.
Στο στάδιο της δημοπράτησης είναι το έργο της γραμμής 4 στην Αττική, το πρώτο τμήμα της οποίας είναι 13 χιλιόμετρα με 15 σταθμούς με τρένα χωρίς οδηγό και συστήματα στην αιχμή της τεχνολογίας με υπολογισμό 1,5 δις.
Στο στάδιο σχεδιασμού μελετών βρίσκονται 37 χιλιόμετρα γραμμών με 26 σταθμούς. 32 χιλιόμετρα γραμμών δικτύου τραμ βρίσκονται σε λειτουργία ή σε στάδιο κατασκευής. Επίσης, βρίσκονται στο σχεδιασμό μελετών ακόμα 9 χιλιόμετρα της γραμμής με συνολικό κόστος 600 εκατομμύρια ευρώ περίπου.
Όπως θα δείτε διαχρονικά σ’ αυτόν τον πίνακα η εταιρία από την αρχή της μέχρι και σήμερα έχει συμβάλει με τα συγκεκριμένα οικονομικά μεγέθη στην ανάπτυξη και στις υποδομές της χώρας μας.
Θα σας πω πιο ειδικά για την επέκταση της γραμμής 3 προς τον Πειραιά. Όπως βλέπετε, ξεκινάει από την Αγία Μαρίνα και καταλήγει στο Δημοτικό Θέατρο στον Πειραιά. Αποτελεί 7,6 χιλιόμετρα με 6 σταθμούς.
Ο σταθμός Πειραιάς θα είναι ένας συγκοινωνιακός κόμβος που θα συνδέει τις γραμμές 1 και 3, το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και το τραμ. Η επιβατική κίνηση αναμένεται να είναι 132.000 επιβάτες ημερησίως.
Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 760 εκατομμύρια ευρώ. Και να σας ενημερώσω ότι οι πρώτοι τρεις σταθμοί, δηλαδή η Αγία Βαρβάρα, ο Κορυδαλλός και η Νίκαια, κατ’ εκτίμηση θα δοθούν στην κυκλοφορία στις αρχές του καλοκαιριού του ’20.
Τα οφέλη του έργου είναι η μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων Ι.Χ. περίπου κατά 23.000 ημερησίως, η μείωση του διοξείδιού του άνθρακα κατά περίπου 119 τόνους ημερησίως και στη ζώνη επιρροής των σταθμών θα εξυπηρετούνται περίπου 115.000 πολίτες.
Θα σας πω και δυο λόγια για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά. Έχει μήκος 5,35 χιλιόμετρα, όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες κάποια παραδείγματα. Αφορά 12 νέες στάσεις. Είναι κυκλική διαδρομή. Όπως θα δείτε σε αυτό το slide, ξεκινάει από το γήπεδο Καραϊσκάκη, πηγαίνει μέσω της Μικράς Ασίας στη Λαυράκη, κάνει μία στροφή, κατεβαίνει κάτω στην πλατεία Δεληγιάννη, στο Δημαρχείο, στην Ακτή Ποσειδώνος, Αγία Τριάδα, 33ου Συντάγματος και γυρνάει στο ΣΕΦ.
Αφορά περίπου 35.000 νέους επιβάτες. Ο προϋπολογισμός του είναι 50 εκατομμύρια ευρώ. Θα ολοκληρωθεί και αυτό στις αρχές, και θα δοθεί στην κυκλοφορία στις αρχές του 2020 και αναμένονται νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και μείωση της κυκλοφορίας οχημάτων κατά 15.000 ημερησίως.
Θα σας πω και για ένα έργο που σίγουρα το έχετε ακούσει όλοι, για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Εδώ, όπως βλέπετε, με το κόκκινο είναι η βασική γραμμή, το βασικό έργο που αφορά 9,6 χιλιόμετρα με 13 σταθμούς. Ένας απ’ αυτούς είναι και ο σταθμός Βενιζέλου που όλοι έχετε ακούσει. 18 τρένα χωρίς οδηγό, ένα κέντρο ελέγχου λειτουργίας, ένα αμαξοστάσιο με προϋπολογισμό 1,55 δις και αναμενόμενο χρόνο λειτουργίας το 2023.
Με μπλε βλέπετε την επέκταση της Καλαμαριάς που αφορά 5 νέους σταθμούς 4,8 χιλιόμετρα μήκους γραμμής. Ο προϋπολογισμός του αφορά 530 εκατομμύρια. Και αυτός αναμένεται να κυκλοφορήσει αμέσως μετά τη λειτουργία της βασικής γραμμής το 2023.
Η γραμμή 4, όπως βλέπετε, ξεκινάει από το Άλσος Βεΐκου, περνάει από το Γαλάτσι, από την Κυψέλη, απ’ τα Δικαστήρια, απ’ τα Εξάρχεια, στο Κολωνάκι, Ευαγγελισμό, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ζωγράφου, Γουδί και καταλήγει στην Κατεχάκη.
Είναι μία γραμμή 12,9 χιλιόμετρα μήκους με 15 σταθμούς. Θα έχει 22 τρένα χωρίς οδηγό. Αναμένεται να υπάρχουν 220.000 επιβάτες την ημέρα με 39.000 λιγότερα αυτοκίνητα και μείωση του διοξείδιού του άνθρακα 205 τόνοι ημερησίως.
Αυτό το έργο βρίσκεται σε δημοπράτηση. Η εταιρία υλοποιεί κάποιες επεκτάσεις και στην Αθήνα για το μετρό της Αθήνας και στη Θεσσαλονίκη για το μετρό της Θεσσαλονίκης προς δυτικά στη Θεσσαλονίκη προς τον Εύοσμο και προς ανατολικά προς το αεροδρόμιο Μακεδονία.
Θα σας δείξω ένα μελλοντικό έργο που μελετάμε στην Αθήνα και αφορά το γνωστό τμήμα που ξέρετε στη γραμμή 1, την παλιά γραμμή ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά να υπογειοποιηθεί ούτως ώστε να ενώσει την πόλη που είναι χωρισμένη στα δύο, η πόλη του Πειραιά. Αυτό περίπου έχει έναν προϋπολογισμό 100 εκατομμύρια ευρώ. Το μελετάμε για να το προχωρήσουμε στην ανάπτυξη.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την προσοχή σας.